Physical activities to prevent disorders at an early age
Keywords:
psychomotor development; physical activities; early stimulationAbstract
The late identification of deficiencies in the psychomotor development of children has become one of the main causes of little stimulation to the baby, which aims to develop and enhance, through games, exercises, activities and others. resources the functions of the child's brain, at the same time it aims to promote the use of early stimulation activities to make the child's mental processes viable, since it enhances the functions of the aspects (cognitive, linguistic, motor and social); which aims to work on the issue of physical activities to prevent disorders at an early age. A guarantee for the future. The main methods and technique applied in the research were: analysis-synthesis, inductive-deductive, documentary review, pre-experiment, observation and interview with parents. Among other aspects, we intend to promote documentation and design activities that, from professional performance, contain information on the early detection of psychomotor diseases in children with these deficiencies, as well as the insertion of families in said processes as a maximum guarantee for the future.
Downloads
References
Barrero, Z. y Macías, J. (2015) Estimulación temprana para potenciar la inteligencia psicomotriz: importancia y relación. Revista Ciencia UNEMI, 8 (15), 110-118. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5269474
Chalcualán Pusda, J. E. (2017). Consejería en estimulación temprana para menores de un año que son atendidos en el hospital básico San Gabriel 2017. [Tesis de grado. Universidad Técnica del Norte]. https://repositorio.utn.edu.ec/handle/123456789/7529
Esteves, Z. I., Avilés, M. I., Matamoros, A. A. (2018). La estimulación temprana como factor fundamental en el desarrollo infantil. Espirales, Revista multidisciplinaria de investigación científica, 2 (14). https://www.revistaespirales.com/index.php/es/article/view/229/
Gálvez Escalona, L. (2019). La estimulación prenatal: una herramienta para la prevención de nacimientos en riesgo. Departamento de Adulto Mayor y Seguridad Social.
Gallego Luis, K. (2017). La estimulación temprana en niños con síndrome Down de 0 a 12 meses de vida. Departamento de Adulto Mayor y Seguridad Social.
Huepp Ramos, F. L. (2005). Estimulación temprana a niños de cero a dos años con factores de riesgo de retraso mental. [Tesis doctoral. Instituto Superior Pedagógico "Frank País García"]. https://www.academia.edu/66476665
Michelini, M. L., Rodríguez, S., Montiel, S., Borthagaray, G., Arce, T., Bolasco, L. y Giambruno, G. (2000). Apoyo sanitario interdisciplinario en educación inicial. Revista chilena de pediatría, 71(2). https://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0370-41062000000200014&lng=en&nrm=iso&tlng=en3
Rodríguez Roche, T. (2012). La estimulación temprana en niños (as) con el síndrome de Down. Revista Conrado, 8(33), 10-15. https://www.semanticscholar.org/paper/La-estimulaci%C3%B3n-temprana-en-ni%C3%B1os-(as)-con-el-de-Roche/1c1d377dccc61546c215b81a19533caabf4d7dd9
Veliz Cabrales, Y. (2022). Autismo: realidad y aceptación. Departamento de Atención a Personas en Situación de Discapacidad.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Electronic Scientist Journal Specialized in Physical Culture Sciences and Sport
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.